zondag 16 juni 2013

ZPW dag 7, ik ga het missen... :( Not! ik ga gewoon door

Dag 7,

Waarom ben ik zo optimistisch?
Sommige mensen begrijpen me niet, andere juist wel.
Al zijn sommige mensen die het begrijpen niet direct ge'triggerd' om dit nu al toe te passen, ze gaven aan wel heeeeel erg aan het denken te zijn gezet. : ) Dan is er al 1 doel bereikt omdat de plastic maalstroom tot nu toe bij veel mensen als vanzelfsprekend voort kabbelde.
Het lijkt wel of steeds meer mensen het irritanter gaan vinden dat ze vaker en vaker een volle vuilniszak weg moeten gooien; " het lijkt wel of het steeds méér wordt! " En dat is ook zo! het gaat steeds meer doordringen en opvallen dat er niet normaal veel plastic in ons leven gekomen is.
Dit meer nadenken erover is een sluimerend vuurtje dat op een dag ook bij hen ontvlamd.

Waarom ben ik zo optimistisch?
Het voelt voor mij gewoon zo goed! ik ga hier nog lang niet mee stoppen. En als je gelooft in het collectieve veld, weet je dat wanneer veel mensen hier aan werken, de rest van zelf volgt.

Waarom ben ik zo optimistisch?
 Ik zag het filmpje van David Suzukki -    http://www.davidsuzuki.org/  over zijn Wrap Rage : )  way to go!!!
We moeten niet bij de pakken neer zitten, maar gewoon blijven zeggen waar het op staat, precies zoals ik ook op een andere blog gelezen had dat iemand de biologische markten en leveranciers aangesproken had op hun gebruik van onnodige plastic verpakkingen. En dàt bij een doelgroep die meestal ook met het milieu begaan is... Dat er een kok meedoet die een week lang plastic vrij kookt is natuurlijk helemaal briljant!
Mainstream met dit! En bewustmaking, gauw via postbus 51 : )

Waarom ben ik zo optimistisch?
Dit kan aanstekelijk & verslavend werken... iemand goed in een hype creëren?

Ik kan nog steeds van lekkere thee genieten          ( Doosjes zonder extra folie eromheen, zakjes ook niet per stuk verpakt )


                                                                                                                                                                                    Lekker koffie met chocolade uit papieren huls, het aluminium mag ook wel weg maar het is tenminste geen plastic.

 Chocobisquits uit papieren doosje dat geen folie venstertje heeft, Jay! het kan! waarbij de reepjes gewoon in papier zitten dat nix plastics heeft


Havermout - banaankoekjes;

uit plasticloze verpakking gemaakt!

Meteen als Vaderdag cadeau ingepakt in een nieuw velletje bakpapier, met elastiekje eromheen en papieren krul lintjes die ik nog had van een eerder cadeau.
Goedgekeurd door puber des huizes dus morgen ook als plasticloos pauze hapje mee naar school.



2 opmerkingen:

  1. Hartstikke goed dat je doorgaat! Ik hoop dat je het goed vindt dat ik je meerkoet/baby-foto's ook op mijn blog heb gezet? Wel met bronvermelding en link naar jouw blog natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tuuuurlijk verdubbeldame! juist! spread the word. Ik zie mensen als ons als pioniers; het is gewoon te bizar hoe de mensheid leeft anno nu. Totaal in de greep van gemak en tijd=geld. Ik geloof nog steeds in de intelligentie en creativiteit van de mens dus wakkerschudden en wakker houden die boel. Hoop ook dat er een econoom met ZPW gaat meedoen en nieuwe kansen ziet voor een nieuw verdien model en nieuwe kleine producenten i.p.v mega industrieën waar er vaak 1 eigenaar superrijk wordt en die niet zitten te wachten op een anti plastic beweging. Waarbij ik hier denk dat daar juist kansen liggen :)

    BeantwoordenVerwijderen