donderdag 13 juni 2013

Zero Plastic week dag 3

Woensdag, 13 juni 2013
De derde dag, ik ben op de helft. Ik vraag mij af hoe mensen dit kunnen gaan doen die misschien niet zo bewust met plastic bezig zijn. Ik ben super bezield en gepassioneerd om de ingesleten gewoontes van deze moderne tijd om te vormen, en moet zeggen dat zelfs ik er een beetje doorheen zit.
 Ik heb een soort Don Quichotte ervaring, en voel veel tegenwind waardoor de molens hard draaien.
Toch zijn er ook successen geboekt en heb ik twee goedgehumeurde, begripvolle winkeliers ontmoet.
Slagerij Vrijhof aan de Spinozaweg in Rotterdam heeft deze uitdaging voor mij een stuk draaglijker gemaakt.
Zijn openhartigheid is van onschatbare waarde voor mij. Zelfs op deze derde dag dat ik een moment van schaamte had om met alle bakjes op de proppen te komen. ( waarom weet ik niet, ik denk dat dit een mens toch niet in de koude kleren gaat zitten : )
Hij was begripvol en attent, nam alle tijd voor mijn uitleg. Bedankt Slagerij Vrijhof!
Ook groenteboer de Goudreinet in winkelcentrum Keizerswaard, Rotterdam, begreep helemaal mijn hoe en waarom. De Goudreinet was zo joviaal om mij een stapel papieren zakjes mee te geven voor de winkels waar deze niet aanwezig zijn en ik dus weer met lege handen naar huis zou moeten gaan. Ik kom vaker terug, zeker weten! Ook kan ik daar aardappelen in papieren tas kopen. Jippie! nieuw target gehaald. Thank God dat niet alle zelfstandige winkeliers zijn gesneuveld.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten