vrijdag 14 juni 2013

Voorbereid, Zero Plastic Week dag 6

Beter voorbereid ....

Ik heb een schitterend idee! Ik wil nooit meer in de situatie komen dat ik niks kan kopen en dingen moet overslaan. Ik wil niet weer met lege handen weggaan of een plastic tas kopen die ik niet wil .. ( want dat is vaak het geval: je hebt op dat moment, omdat je onverwacht een winkel inschoot, geen extra tas bij je waar alle boodschappen in passen. Omdat je niet van plan was in deze winkel te belanden, had je ook niet  alvast wat bakjes en papieren zakjes meegenomen... ) Dus dit is mijn idee: ik zorg ervoor dat ik er altijd een paar in mijn tas heb zitten... klaar voor het grijpen, klaar voor gebruik. : )

Lastig? valt hartstikke mee. De bakjes zijn lichtgewicht en passen in elkaar. De papieren groenten/ fruit zakjes die je voor van alles kunt gebruiken passen op de bodem van het grootste bakje en zo heb ik alles in éen. Er is zelfs nog ruimte in mijn tas voor een drinkfles, portemonnee, zonnebril, telefoon, zakdoekjes, lippenstift en mijn sleutels :p

Grote bak met 2 kleine bakjes en de papieren zakjes op de bodem

De dichte doos pas heel makkelijk in mijn tas

 

 Dit model tas is erg fijn omdat hij diep en hoog is, ik kan er zelfs 2 flessen sap in mee nemen en loop niet steeds met een boodschappen tas rond ( wel heb ik een reserve tasje op de bodem van deze tas liggen, zo'n opvouwbaar lichtgewicht tasje, voor als ik meer kies dan ik in gedachten had.

2 opmerkingen:

  1. Slim! Een beetje dame is (met haar handtas) op alles voorbereid!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat is waar : ) Zo hebben dames altijd wel het een en ander in hun handtas.
      Vaak mooi maak spulletjes, maar met deze combi kan dat gewoon allebei! Jay!

      Verwijderen