donderdag 13 juni 2013

Zero Plastic Week dag 1

Maandag 10 juni, 2013
Eindelijk! Na een aantal jaren somber piekeren over de uit de hand gelopen rol van plastic in ons leven, begin ik vandaag toch echt 'Hardcore' aan mijn van matig naar geen plastic omschakeling. Schaamtevol besef ik dat ik mijn kinderen vanochtend nog een drinkpakje met rietje mee naar school gaf.
Ik was nog niet wakker, maar nu wel! schouders eronder! het is dag 1 : )
Gedachten borrelen op; 'We kunnen het wel, de mens is intelligent en creatief genoeg'.
De  eerste Zero Plastic Week heb ik gemist... zat ik onder een steen? dit is al zo lang belangrijk voor mij. Of zat ik dit probleem somber in een hoekje te overpeinzen? Ik weet het niet maar nu voelt het of een droom uitgekomen is. Niet langer voel ik mij 1 druppel op een gloeiende plaat, maar een oceaan van gelijkgestemden die zich samen hard maken voor het verminderen en omvormen van de menselijke plastic consumptie. het voelt als één inspirerend, groeiend collectief.
Dit balletje gaat rollen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten