vrijdag 14 juni 2013

Zero Plastic Week dag 5

De vijfde dag .Ik begin er echt in te komen! dat is een goed teken.. dit is vol te houden :)
Mijn balletje waar ik het op dag 1 over had begint te rollen. Dit kan echt een nieuwe gewoonte voor mensen worden en ik hoop dat het aanstekelijk werkt . Met een beetje goede wil en inlevingsvermogen moet de Mensch toch op een beter pad komen?

Een artikel waar in staat dat het rijk geen grip meer heeft over plastic verpakkingen zet mij aan het denken;
'waarom niet?' postbus 51 lijkt mij een uitstekende manier om een breder publiek te confronteren en onderwijzen over wat er o.a met de beruchte dunne plastic tasjes gebeurd. Plastic zakjes en tasjes worden je bijna opgedrongen zo ervaar ik het nu, en wanneer deze maar aangeboden blijven, veranderen mensen ook niet hun inpak & vervoer gewoonten.

Natuurlijk is dit plastic niet het enige probleem en is er veel onnodig plasticverpakkingsmateriaal om terug te draaien. Misschien kan er een commissie opgericht worden die creatieve en duurzame alternatieven aanwijst zodat winkeliers en producenten niets hoeven te vrezen : )

Zullen we beginnen met een alternatief voor de 6-pack   verpakking?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten