zaterdag 15 juni 2013

Plastic Baby

Einde dag 6,

Het was een drukke dag vandaag. Ook waaide het flink en heb ik veel van die dunne plastic tasjes rond zien zweven. Op een gegeven moment vloog één tasje  op 2 meter hoogte over mij heen. Ik wilde het in actie fotograferen  maar zo'n windhoos gaat hard en in een seconde zat het in de klimop achter mij.

Ik was op weg naar een vriendin & partner for a green better life, om een idee dat ik eerder had willen schilderen, te fotograferen...
Soms zie ik schilderijen voor me over thema's die uit de hand lopen,zoals een fabriek in China waar non-stop synthetisch, chemische schoenen uit rollen ( je weet wel, schoenenreus, bristol, scapino maar ook van haren staan er mee vol ) en soms een schilderij van een hele berg plastic waar dan een lief klein baby'tje boven op zit. Ik neem niet altijd de tijd om te schilderen, daar heb ik soms spijt van, daarom meende ik de titel van mijn post "Better ME " ---- vandaag fotografeer ik mijn idee : )

Ietwat aangepast, omdat ik een tijd geleden een heel zielig waterhoentje op haar nest zag zitten... omgeven door plastic troep.
 Ik vond het niet normaal maar alle mensen die langsliepen schenen het waterhoentje en haar vervuilde nest niet op te merken of het de normaalste zaak van de wereld te vinden. Ik fotografeerde haar nest om het met een menselijk 'nest' ( wiegje ) te vergelijken...




Dit is niet normaal..





( foto tijdelijk verwijderd )

net zo min als dit...

Bedankt, lieve vriendin dat je jouw zoontje heel even model liet zijn. Het was best heftig ineens, en raar, dat lieve mannetje tussen al die plastic schadelijke spullen...
Gelukkig duurde het maar kort


3 opmerkingen:

  1. Wow, die komt wel binnen, je vergelijkingsfoto! Ik zie de waterhoentjes hier ook vaak tussen het plastic zitten, en de eendjes tussen het plastic pikken, mijn maag draait er van om.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Verdubbeldame, ja komt ie echt goed binnen? : ) in mijn verbeelding was het nog pakkender en was het plastic erbij nog extremer... maar toen we uiteindelijk de foto's namen en mijn vriendin haar baby tussen die rommel legde was het ineens te erg om helemaal uit ons dak te gaan met het plastic, dus we wisten niet hoe snel we hem er weer uit moesten vissen.

    Je hebt trouwens een te gekke blog en ik vind je acties super. Ik heb het gisteren voor het eerst bekeken en ik ga me er nog eens in inlezen in de acties!

    groetjes : )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel! Ik heb de foto inmiddels ook verwijderd. Ga je door met bloggen nu de ZPW afgelopen is?

    BeantwoordenVerwijderen